Saturday, December 19, 2009

CHANGE OF ADDRESS

As usual, the month of November and December are months where most weddings are held. I have accumulated no less than 50 wedding invitations, and I must apologies to some for not being able to accept their kind invitation. I will always try wherever possible, to attend every invitation, but this year around, I missed quite a number; the reason being that I have moved to our new home in Ampang, Selangor.

The new occupant of our former home called me to say that he is in possession of my letters, and upon collecting them, I realised that most of it were wedding invitations; some of the invitation dates have long passed.

Here, I wish to sincerely apologise to those friends of mine who had send me a wedding invitation, and for my failure to respond to the invitation.

For the benefit of those who reads this blog, I wish to tender my new home address as under:

No. 49, Jalan SU 2A, Sering Ukay, 68000 Ampang, Selangor Darul Ehsan.

Please note that although I am now closer to Kuala Lumpur where most of my family members lives, I have not abandoned Selangor, the state where I was born.


CRUSADE AGAINST CORRUPTION

6 comments:

maurice said...

Dear Dato,

Thank you for sharing your house address.

Would like to share a quote from BBC News (19 Dec 09)- " When it comes to understanding a country, there is nothing like an insider’s view. A nation’s character – its fears, hopes and obsessions – are all reflected in the way a country reports itself to its own people."

Your blog is playing a role with an Insider view of the obsession of some politicians, government servants and military leaders abusing their power.

We will support you all the way Dato.

Mohd Arshad Raji said...

Dear Maurice,

Thank you for the compliment. And thanks also for the positive comments that you regularly make on the articles that I write. I surely need your comments and support to keep me going.

samsaimon said...

Salam Dato'

Tahniah telah berpindah ke rumah baru semuga di berkati Allah, murah rezeki dan selamat sejahtera, Amin.

Tapi, ini rumah cawangan ke? he he he! (bergurau Dato')

askarsusu said...

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh YBhg Dato'..
Dato tak kenal saya tapi saya kenal dato' secara tidak langsung dan pernah bersemuka dgn dato' tapi mungkin masa tu dato' tak perasan..(tapi bagus ah dato' tak perasan.. hehehehe) words of mouth dari pegawai dan anggota kita tak de satu pun cerita buruk tentang dato... jadi saya penuh yakin apa saja penapat dato memang ikhlas untuk kebaikan negara amnya dan atm khas nya.. dan TD khas khasnya..hehehehe.. saya sedih sejak pucukpimpinan sedia ada sekarang khasnya TD telah dihina dan menjadi bahan mainan menteri yang mana itu pun kesilapan pucukpimpinan TD gak.. saya percaya masa zaman DS Che Mohd Noor, zaman TS Mohd Hashim banyak gak kroni dan buat duit... tapi tak lah macam sekarang.. saya sungguh kecewa sebagai askarsusu yang menghabis umur saya to devote my entire life to the service.. pandangan dato untuk menaikan martabat dan maruah TD.. kami sangat dahagakan pandangan dato tentang pucukpimpinan untuk kembali dihormati seperti zaman-zaman DS Daud.. TS Gahazali Mohd Seth, TS Gahazali Che Mat, TS Yaacob ... mereka semua mempunyai full respect dari kakitangan awam n menteri.. saya amat sedih dengan keadaan skg kerana maruah kita banyak telah digadaikan dengan org awam yang boleh memerintah tentera hanya dengan kuasa kewangan.. mereka ini boleh memerintah jeneral kita.. dan tidak keterlaluan kalo ada ayat kontraktor yang berani kata AKU BOLEH NAIKKAN PANGKAT KAU, OR AKU BOLEH POSTING KAN KAU...tidak ke itu satu yang amat hina bagi ATM dan TD. saya percaya zaman dato perkara ini tidak berlaku kan? jadi bantu lah kami dato, jgn organisasi yang saya sayang ni ditimpa musibah sudah lah..amin..

Mohd Arshad Raji said...

Saudara Askarsusu,

Tujuan saya menulis dalam blog saya ini adalah semata mata bagi menyedarkan mana mana pihak yang bersalah (apa jua kesalahan yang bertentangan dengan tugas dan tanggungjawab sebagai saorang tentera). Teguran saya ini memang ditujukan kepada puncuk pimpinan ATM kerana terlalu banyak cerita yang saya dengar mengenai pembabitan mereka dalam perniagaan. Ini satu perbuatan yang melanggar iktikar dan janji saorang angota ATM, apatah lagi sebagai pemimpin. Bagi saya orang seperti ini tidak layak digelar ketua, dan pembabitan mereka hingga melibatkan ahli keluarga mereka. Bukankah ini perbuatan korup, dan kerana inilah ramai dalam ATM (termasuk peringkat rendah) turut terbabit dalam perbuatan jenayah ini. Tidak siapa berani menejur, dan biarlah saya saja mulakan nya. Biarlah saya menanggung dosa jika saya bersalah, tetapi oleh kerana sudah terlalu banyak orang bercakp mengenai keburukan pucuk kepimpinan ATM, saya rasa bertanggungjawab untuk menegur. Sebagai saorang persara ATM, saya tidak sanggup melihat ATM jahanam akibat perbuatan korup sesetengah pemimpin ATM.

askarsusu said...

Terima Kasih YBhg Dato',
kadang-kadang saya berdoa kenapa Dato' tak Jadi PTD or PAT... mungkin sudah Qada n Qadar dan ada hikmah mereka berada dipuncak sekarang untuk menyedarkan generasi akan datang.. tapi ikhlas saya kata kan saya sentiasa berdoa agar dapat panglima-panglima perkhidmatan dan juga Timbalan nya yang mempunyai ethic seperti YBhg Dato'..insya'alah,amin. what we just want is a listening General tapi yang ada bila justify facts pun tak nak dengar... anyway TQ so much 4 responding Dato.. TAAT SETIA dan BELAJAR DAN BERKHIDMAT.. Wsalam